blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG terminatorsk
ČLÁNKY
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
Terminator.sk



Mutliplayer - BOII vs. BF3
pridal Terminator.sk 3.3. 2013 o 14:39 (naposledy upravené 3.3. 2013 o 14:42)



Fajn, kampaň asi každý pozná. Tá sa rozoberať nebude. Battlefield má kampaň taktickú, pre mňa pomerne nezáživnú. CoD sa špecializuje na príbeh, núti nás vžiť sa do postáv a...bože, nechal som sa uniesť.

O čo tu pôjde? Budú sa porovnávať multiplayeri týchto dvoch velikánov. Konkrétne konzolové verzie, takže PCčkári, môžete prestať čítať. No, čím by sme začali....?

 

1. Mapy

Asi každému je jasné, že mapy v BF3 sú oveľa rozsiahlejšie než v BOII. Zatiaš čo v CoD máme mapu prechodenú za ani nie minútku, v najväčších mapách Battlefieldu to môže trvať dve-tri minútky aj na tanku. Na druhej strane, prostredia v BF sa mi zdajú mierne nezáživné - áno, Frotbite je využitý pekne, tieňovanie fajn, zvuk naozaj ohromujúci. Všetko má ale akýsi modrastý nádych. Vlastne poznáme tri základné enviromenty - púšť, les, a mesto. Mesto, to sú jednoducho betónové kvádre prakticky rovnakej farby, sem-tam nejaké praskliny. Nechápte ma zle, detaily sú pekné, mne sa jednoducho nezdajú tie prostredia. Les - čo sa dá o ňom povedať? Všade rovnaká zeleň, tráva, stromy, všetko na jedno kopyto. Žiadne brezy, duby, topole, alebo nebodaj džungľa. Jednoducho pár stromov, naoko rovnakých. A púšť...veľká masa piesku, pekne vytieňovaná, akoby šlo o svetlohnedé more, ktorého vlny však zostávajú nehybné. Jednoducho povedané, trošku nuda. Čo sa ale nedá Battlefieldu vytknúť je pohľad zhora. Nie je nič krajšie, ako keď sa z helikoptéry/stíhačky dívam na domčeky, stromčeky, tančíky a džípy podo mnou, pajáci pobehujú a strieľajú sa. A potom ma zasiahne raketa a "Houston, máme problém....bum!" 

Na druhej strane chlapci z Treyarchu nemali nikdy problém s rozmanitosťou prostredí. Od laboratórií v hlbokej mianmarskej džungli, cez kyrgyzské hraničné mestečká, nákladný prístav v Singapure, lietadlovú loď, luxusný hotel.....až po trosky L.A. Prostredí je mnoho, každé má svoje výhody aj nevýhody. Iste, detaily, tiene a zvuk sa nedajú porovnávať, ale ja osobne kupujem hry kvôli hraniu, nie kvôli psychickému rajcovaniu z "dokonalých obrazov". Keby som chcel to, tak si kúpim nový PC a k tomu Crysis 3, nie? Späť k BOII. Typy prostredí sa nedajú vymenovať, tak veľa ich je. Všetko je farebné, pre niekoho možno až príliš. Na nový engine si CoDčkári možno budú musieť chvíľu zvykať, mne sadol hneď na začiatku. Malé mapy majú aj tú výhodu, že ide prakticky o čistú akciu. Neexistuje miesto - možno niekde hej, no ja som ho ešte neobjavil -, kde by vás minimálne raz za hru neobleteli guľky. A keď vezmem do úvahy, že jedna hra v BOII má päť minúť, nie hodinu - ako tomu môže byť v BF -, je to naozaj nádielka adrenalínu, ktorá akoby od Bruca Willisa vypadla. 

Generálny názor? Vizuálne sú lepšie spravené mapy BF3, hrateľnosť je lepšia v BOII. 

 

2. Zbrane

Zbrane. Základ FPS hier. podľa počtu zbraní, ich brutálnosti, a zásobníkov sa určuje, ktorá FPS je lepšia. No sám starý uznávateľ Battlefieldu Jakub (kamarát) uznal, že spracovanie zbraní v CoD je naozaj chvályhodné. Hodnotíme tu dve hry, ktoré majú dej zasadený do roku 2012 a 2025, takže nemôžem súdiť, tkorá zbraň je reálnejšia a podobne...chápete ma, všakže? Nikdy som to nerátal, no zdá sa mi, že CoD ponúka na výber viac zbraní ako BF. A viac originálnych zbraní, ak oje napríklad Assault Shield (v MW3 klasický Riot), Executioner, a mnohé iné. Tiež sa mi veľmi páčia gadgety v BOII. Shock Charge, Semtex, Battle Axe (v MW3 Throwing Knife), to sú všetko veci, ktoré Battlefieldu chýbajú. Ten to ale vyvažuje vozidlami - nikdy sa mi v CoD nestalo, že by som vybehol spoza rohu a strčil hlavu do hlavne Abrahmsu. Naozaj nikdy. Mne to tak však vyhovuje - rád hrám PvP a nemám rád vozidlá. Nie že by v BOII žiadne neboli, to nie. Autíčko na ovládanie, ktoré pri protivníkovi vybuchne, malá helikoptérka na ovládanie, ktorá ma namontovaný guľomet, ale veľký VTOL, ktorý rozporcuje nepriateľov na špagety. No väčšina vozidiel (prevažne vzdušných) je v BOII ovládaný počítačom, aby sa hráči mohli sústrediť na rozdávanie olova. 

Generálny názor? BOII má širší arzenál zbraní, no oproti Battlefieldu je ukrátený o vozidlá, do ktorých si môže hráč reálne sadnúť. (mne osobne to nevadí)

 

3. Hrateľnosť

Pomaly ďalej zájdeš. Vo dvojici je všetko lepšie. Stratégia je základ výhry. To sú všetko len slová... Dnes už vám skoro nikto nekryje chrbát, nestojí za vami a nestráži vchod, zatiaľ čo vy aktivujete bombu. V FPS hrách ne dnes každý za seba. A čím lepší ste, tým viac bodov získate. Spoluhráči sa však dajú pekne využívať. Neviete, čo je za rohom? Počkajte, kým tam pôjde kamarát. Zomrie? Nechoďte tam. Žije? Bežte ďalej. Existujú partie, ktoré dohromady vytvoria jeden tím, proti takým je vždy všetko ťažšie. Fajn je, keď sa dostanem do tímu s piatimi Turkami, ktorí majú zapnuté mikrofóny a dohadujú sa. Vtedy sa sústrediť naozaj nedá. Vždy sa mi však zdalo, že zabíjanie je v CoD podstatne ľahšie ako v BF. Perky hru uľahčujú, no dostať sa k nim vyžaduje istú dávku trpezlivosti, alebo dobrých schopností. Tiež ma mrzí, že BF nevyužíva niečo ako Care Package v CoD. nie sú tam žiadne veci ako Death Machine (guľomet), Hunter Killer, K9 Unit (psy), Swarm...nič také. Jednoducho číra vojenská akcia bez náznaku tvorivosti a fantázie. Kto rád hrá realistické, vojnu kopírujúce hry, príde si v Battlefielde na svoje. Kto si rád užije hranie, používanie rôznych technických vychytávok, dolphin diving a podobné naoko detské somariny, tomu doporučujem BOII. 

Generálny názor? CoD si užijete ako zábavu, nie ako challenge. BF je pre hráčov, ktorí chcú okúsiť vojnu, ako je, ale nikdy sa do armády nedostanú. 

 

 

 

Rozsudok

Nehodnotil som engine, veď načo by to bolo? Ani spôsob hodnotenia, ranky, emblémy a titulné fotky. To sú všetko len plusové, prakticky bezvýznamné veci. Koho zaujíma Prestige v BOII? Koho zaujímajú levely kolonela v BF? Hrá sa ďalej, bez ohľadu na to, aký si level. 

Mám obe hry, no v BOII u mňa nájdete oveľa viac hracieho času. Hru som si náramne užíval, často som sa smial protivníkom, nadával na nich, tešil s, bol smutný. Battlefield vo mne nikdy nevyvolal emócie. Všetko mi to trochu pripomínalo vojesnké scénky, zasadené do farebného spektra Twillight. 

Ani jedna hra nie je bezchybná, no ani jedna nie je zlá. Keby som mal hodnotiť, Battlefieldu by som dal 8.5/10 a Black Opsu 8.75/10. Aj človek s polovicou mozgu si z toho vyvodí, že nejde o zlé hry, ale o zlých hráčov. Hráči robia hru, a je len na nás, aké hry sa na našich telkách/monitoroch ešte objavia. 

 

P.S. Dnes ráno som si tak zo srandy zahral (hral som asi 4 minúty.) Tu je obrázok z vásledku. Som orámovaný žltou :) 



Prístupov 2840
Kvalita článku
(80%) hlasov 3

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Mutliplayer - BOII vs. BF3
[ 3.3.2013] (príspevkov 5)
Far Cry 3 - Wanted Quest
[ 31.12.2012] (príspevkov 0)